המהות של משרדי פרסום בכללותה הינה במתן שירותי פרסום וקידום ללקוחות שלה.
שירותי משרדי פרסום נחוצים לך על מנת להתקדם, מאחר שפעמים רבות אין ידע רב בתחום זה ולכן עשייה עצמית אינה מניבה פירות.
השיטה שעליה מתבססת עבודתם של משרדי פרסום כוללת עריכת מחקרים מקצועיים בתחום הנדרש, בחירת מסרים רצויים ותורמים ויצירתם בצורה קריאטיבי ומושכת הן מבחינה צורנית, חזותית וחיצונית והן מבחינה גרפית. משרדי פרסום כמו כן, עורכים קמפיינים פרסומיים כגון: פרסומת, תשדירים ועוד.
על מנת למלא את ייעודם באופן הטוב ביותר, משרדי הפרסום נחלקים למחלקות רבות ושונות כאשר לכל אחת מהן קיימת הסמכות והמקצועיות הבלעדית רק לה. בין היתר ניתן למנות את מחלקת הלקוחות, מחלקת הקריאטייב, מחלקת האסטרטגיה, מחלקת ההפקה, סטודיו, מחלקת המדיה ועוד...
תחום הפרסום נולד בשנות השלושים של המאה הקודמת, וכבר אז נפתחו מספר משרדי פרסום ידועים. אולם, התחום צבר פופולאריות והתרחב רק בשלהי המאה הקודמת בשנות השמונים והתשעים. הסיבה לשינוי דרסטי זה היא הקמתו של ערוץ טלוויזיוני מסחרי והקמתם של הרבה משרדי פרסום חדשים (כמו כן, גם משרדי פרסום בינלאומיים) העוסקים בפרסום על ידי המדיה המתקדמת, לעומת משרדי הפרסום הישנים שבלית ברירה נאלצו להיסגר.
כיום, קיימות מגמות שונות ושינויים רבים בתחום יחסי הפרסום בכלל ובמשרדי הפרסום בפרט: משרדי פרסום רבים בוחרים להתאגד תחת משרדי פרסום בינלאומיים, קיימת ביקורת רבה הקשורה לעלות אותה מציעים משרדי הפרסום בעד עבודתם, התחזקות מגמת העשייה והפעולה המשותפת בין משרדי פרסום לבין משרדי יחסי ציבור, הקמת שלוחות הקשורות למיתוג ומטרתם לתכנן את האסטרטגיה של הפרסום והם אלו שעוסקים בהפקת מירב הפרסומות הטלוויזיוניות, פיתוח משרדים שעיסוקם התרחב לפרסום קהילתי וחברתי וחלוקת הקריטריונים לפי המגזרים השונים בחברה וצרכיהם.
כותב המאמר הינו פעיל במשרדי פרסום המתמחה בפרסום באפיקי המדיה השונים.